måndag 16 november 2009

Dag #87 - miss i protokollet

- Räknade du något på hur mycket gips du behöver nu då?
- Ja, det var lite knepigt eftersom vissa väggar inte går varken hela vägen upp, eller jo, ja, det är klart att de går hela vägen upp, men inte riktigt lika långt upp som andra väggar. Eller. Äh. Du fattar vad jag menar.
- Inte direkt?
- Jo, men alltså. Vissa av väggarna är två och femtio, medan andra bara är en och tio eller en och sjuttio.
- Jaha, men det är väl bara att dra av det då och se om man kan matcha med någon annan längd på det som blir över på en skiva?
- Jo, det är klart, men sen är vissa väggar bara trettiofem breda, eller tjugofem, eller så.
- Okej. Men du räknade på det?
- O ja. Flera gånger. Eller ja. En gång räknade jag. Men jag var väldigt noggrann.
- Väldigt noggrann?
- Ja, noggrann. Använde miniräknare så att jag inte skulle räkna fel.
- Och ändå ...
- Uhm. Ändå.
- Vad gör vi med allt som kommer bli över då?
- Men det blir inte sååå mycket. Bara en *mummel* ...
- Bara hur mycket då?
- Bara en tre, fyra skivor. Fem, sex skivor kanske. På sin höjd. Kanske inte ens så många. Det är svårräknat förstår du.
- Kanske är bäst att jag räknar på tapeterna då?
- Jag köpte ett par halogenlampor åt mor också.
- Vad bra. Förutom att.
- Förutom att?
- Förutom att hon köpte nya när du var där i förrgår.
- Uhm. Just det ja.
- Nåt mer du förköpt dig på idag?
- Nej. Det skulle vara. Äh. Nej.
- Nå?
- Du är väldigt fin i håret.

2 kommentarer:

Anette sa...

Jag säger bara. Så härligt.

Annika sa...

Jag tycker om dig käre svåger!!! Du kan få lite gardintyg som blev över när jag skulle sy ;)
´
Kram på dig
Ni är härliga. Tycker om er!