måndag 2 november 2009

Dag #73

Det går trögt igen. Håller på att fylla igen springorna i golvet. Vardagsrummet har vi gjort en gång, och slipat efter den gången, men det måste till minst en gång till. Och efter det har vi de andra rummen kvar också. Men mina föräldrars golv blev väldigt bra, så det är väl bara att kämpa på.

En roligare nyhet är att jag var iväg och köpte en soffa idag. Efter månader av övertalning så fick jag äntligen igenom den jag ville ha. Känns i och för sig inte riktigt som att hon blev nöjd, så jag är lite kluven. Men jag tycker den är jätteskön och den kommer bli väldigt snygg. Och stor. Väldigt stor. 392 cm lång och sen en divan i ena änden (160 cm djup) och ett så kallat öppet avslut i andra änden, eller en riktigt lång divan kan man säga. Tror den är runt 180-190 cm eller så. På det tillkommer elva stora kuddar och två små. Vi kommer drunkna i soffa framför öppna spisen och TV:n. Men det är ju vad jag strävar efter också. Man ska aldrig vilja gå ur soffan. Trevlig personal i soffbutiken också, så bara bonus på det. Vi kunde till och med få låna med oss mattor hem, ifall vi var intresserade av det, för att se vilken modell som passar bäst just hos oss. Känns som att det kan vara värt att handla hos småhandlare ibland trots att jag varit lite emot det tidigare för jag trodde det skulle vara dyrare. Verkar snarare som att det är billigare och mer service och det är väl antagligen vad de lever på också.



I övriga nyheter så var jag på fotboll igår och såg många vuxna män sjunga i kör, klappa händerna och emellanåt uppföra sig som svin. Det var ... Intressant. K sadlade lite fönster, bakade bröd och var en sådan där hemmafru som männen ovan antagligen inte får tag på hur mycket de än försöker. Vissa får helt enkelt leva i ensamhet.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Just det -du kan vara lycklig du!
Ja, ja, hon också! ;))