måndag 14 september 2009

Dag #24

Igår, mitt under plastpartyt, valde vår fina diskmaskin att lägga sin frontlucka (trädelen) rakt över min fot. Gjorde lite småont sådär. Hade jag fått välja hade jag antagligen valt att inte få den på foten. Men nu var det diskmaskinen som bestämde. Idag satte jag hårt mot hårt och försökte klura ut hur den satt fast. Det visade sig att den sitter uppe med nån typ av klämanordning som inte riktigt höll måttet. Jag "bättrade" på konstruktionen något, satte dit några gipsskruvar som går ändå in i träskivan, förutom att klämma åt då, så nu kanske den stannar där den ska. Som bonus upptäckte jag att anledningen till att startknappen har fastnat i intryckt läge, antagligen endast har berott på att det var för mycket kletig lort i själva hålet. Det blev lite bättre efter rengörning, men känns som en dum konstruktion från början.




Ska försöka höra med min gode vän snickaren om hur man ska gå tillväga när man sätter in en ny dörr i en vägg. Kanske hinner vi flytta altandörren till helgen?

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Låter ju bra det där med dörren!
Det där med foten lät inte lika kul.
Hoppas att det känns bättre redan nu.